menu sluiten
banner-dames525x220

Beachlife

Een nieuwe collectie zwemkleding lanceren in samenwerking met een influencer? Voor Beachlife een ontzettend leuke campagne en een mooie uitdaging. Maar wat als deze influencer zo’n 550.000 volgers heeft en er dus een enorme stormloop op de webshop van Beachlife verwacht wordt? Hoe zorg je er dan voor dat deze webshop bezoekers zonder problemen hun winkelmandje kunnen vullen? Met deze vraag klopte Beachlife aan bij het team van Happy Geeks.

Beachlife bikini leopard spots
Beachlife bikini flower fest
Beachlife bikini black embroidery

Aan de slag

Twee maanden, vier servers, één webshop. 

Beachlife is al meer dan 40 jaar een toonaangevende verkoper van badkleding. Het aanbod bestaat uit modieuze en eigenzinnige badpakken die precies passen bij jouw gedroomde pasvorm. De collectie valt telkens terug op bewezen pasvormen en modellen zodat je precies vindt wat past bij jouw bodytype. Zo kun je lekker je stralende zelf zijn op het strand. 

De laatste jaren maakt Beachlife een enorme groei mee. Waar eerst gewerkt werd met een WordPress WooCommerce shop, bleek dit systeem niet over voldoende mogelijkheden te beschikken om met het bedrijf mee te groeien. Het resultaat? Een trage website zodra er veel traffic op de webshop kwam, bijvoorbeeld na een influencer campagne. Dit was natuurlijk niet ideaal. En al helemaal niet wanneer er een nieuwe, grote influencer campagne klaar staat voor lancering. De vraag aan Happy Geeks was dus ook om dit op korte termijn aan te pakken. 

Binnen twee maanden een nieuwe webshop lanceren om de verwachte druk en orders te kunnen overzien. Een mooie uitdaging! Omdat er een deadline op korte termijn lag, werkten we zeer intensief samen met de klant. We startten met een inventarisatie: wat zit er momenteel in de webshop en wat zijn de wensen? Toen dit eenmaal duidelijk was, zijn we gestart met het bouwen van de webshop, het vullen, testen en de uiteindelijke oplevering. We bouwden een maatwerk e-commerce oplossing in Wiser.  Deze oplossing zorgt er mede voor dat de hoge pieken opgevangen kunnen worden. Daarnaast is het platform in de toekomst verder door te ontwikkelen. 

Om de druk op de servers te verlagen hebben we voor de actie van Beachlife vier servers ingericht. Door meerdere servers toe te voegen, zorgen we ervoor dat de bezoekers tijdens de drukke periodes verdeeld worden over de verschillende servers. Zo is de ballast per server gelijk. Je zou het kunnen vergelijken met het openen van een extra spitsstrook op een drukke snelweg. Op deze manier kan de webshop meer bezoek verwerken, zonder complicaties.

Daarnaast hebben we samen met Beachlife een extra functionaliteit bedacht en gemaakt. Om de gebruikerservaring op de webshop te verbeteren zijn we aan de slag gegaan met een custom made optie om vanuit het product te filteren en een complete look te shoppen. 

Het resultaat

Van check this naar check out! 

Laat die orders maar komen. Beachlife was er klaar voor en de lancering van de collectie bleek meteen een groot succes. In het eerste half uur werden ruim 600 orders geplaatst en binnen anderhalf uur liep dit aantal op naar 1.000. Een resultaat om trots op te zijn! Dankzij de vier ingerichte servers bleef de webshop goed presteren onder de enorme druk en de grote vraag: er was geen downtime gedurende de campagne. De webshop bleef bereikbaar en bezoekers konden snel navigeren door de website. 

En door!

Na livegang van de webshop is het aantal orders gestegen met 30%. Door deze maatwerk e-commerce oplossing was (en bleef) het voor bezoekers van de webshop mogelijk om bestellingen te plaatsen en snel te navigeren door de webshop. 

Als kers op de taart bleek Beachlife ook meer dan tevreden over onze samenwerking. Na het succes van de campagne vroeg Beachlife om een complete maatwerk e-commerce oplossing in Wiser. Met een stevige fundering zijn we aan de slag gegaan met het maken van nieuwe plannen om bezoekers een nog betere ervaring te bieden. Een mooi compliment dus voor de samenwerking tussen Beachlife en Happy Geeks! 

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Is jouw webshop op dagen als Black Friday, Kerst of tijdens een bijzondere campagne bestand tegen een plotselinge toename in bezoekers? We kijken graag met je mee! Neem vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden. 

Gaan we samen de passende oplossing vinden?

Neem contact op met Gerke! Vragen? Neem contact met ons op!
gerke-vd-akker
Gerke