
Intergamma ziet een duidelijke trend binnen de e-commerce shops van zowel Gamma als Karwei. Configuratoren presteren goed doen op meerdere vlakken. Daarom is de doelstelling om binnen korte termijn meer productconfiguratoren te lanceren op de eigen webshops.
De klantvraag
Door de positieve bijdrage die de eerder gemaakte deurenconfigaratoren leveren aan de e-commerce platformen van Intergamma willen ze toe naar meerdere productconfiguratoren. Deze dienen zo generiek mogelijk te zijn, zowel aan de kant van de webshop bezoekers als in het beheer van de configurator in het (data)management systeem Wiser!.

De aanpak
Voor de start van de ontwikkeling is er voor gekozen om gezamenlijk invulling te geven aan het uitwerken van use-cases, wireframes en uiteindelijk een definitief design per configurator. Hier hergebruiken we elementen voor toekomstige nieuwe configuratoren. Waar use-cases zich overlappen dupliceerde we wireframes en designs inclusief reeds ontwikkelde functionaliteiten. Zodoende konden we een partnership opbouwen waarbij doorontwikkeling sneller verloopt en om die reden eerder ROI oplevert.

De webshops van Gamma en Karwei beschikken inmiddels over diverse configuratoren. Naast het samenstellen van binnen- en buitendeuren waarbij in eenvoudige stappen de gewenste deur samengesteld wordt en voorzien kan worden van hang- en sluitwerk kun je inmiddels ook raamdecoratie/zonwering, horren, vloeren en dakbedeking op maat samenstellen.